24 Şubat 2015 Salı

HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI MUCİZESİ

Argan yağı, kayısı çekirdeği yağı, badem yağından oluşan doğal yağlar serimin listesine, kelimenin tam anlamıyla listeyi alt üst ederek 1. sıradan güzel bir giriş yaptı

Tam olarak joker ürün diyebileceğimiz yağın kullanım alanları saymakla bitecek gibi değil. Benim ne amaçla kullandığıma gelirsek;
* En çok Ankara ayazında perişan olan ellerimin imdadına yetişiyor. Gün içinde kullanıma çok uygun değil. Akşam yatmadan ellerimi nemlendirmede kullanıyorum. 

*Manikür öncesinde tırnak etlerimi yumuşatıyorum. Artık manikürde vazelin kullanmıyorum, sonuçta petrol türevi  barındırıyor. 

* Saç uçlarıma banyo sonrası suyunu aldıktan sonra bazen tek başına bazen de kullandığım diğer saç ürünleriyle karıştırarak uyguluyorum. Saçta kırık en tahammül edemediğim şey. 

* Benim için dudaklarıma peeling yapmakla uğraşmak eziyet olduğu için haftalık bakımımda (genellikle pazar geceleri) dudaklarımı da yağlamadan uyumuyorum. 

* Şu an soğuklardan dolayı pek yapamasam da yazın dizlerime ve dirsekleme de uygulamayı ihmal etmiyorum. Yıllardır kelimenin tam anlamıyla dirsek çürüttüğüm için koyu rengini açmasa da yumuşatması başarılı. 

Bir de şunu söylemem gerekirse çok bereketli bir ürün. Katı kıvamlı. Parmağınıza aldığınız anda vücut ısınızla erimeye başlıyor. Minnacık kısmı bile elinizi nemlendirmeye yetiyor. Hatta fazla yağlı his bile bıraktığı için, elimi yüzümde, göz altlarımda masaj yaparak mutlaka fazlalığı yüzümde değerlendiriyorum. 


Sahte ürün ihtimaline çok dikkat etmek gerekiyor. Kapağını açınca buram buram hindistan cevizi kokusu yayılıyor. Hindistan cevizi parçacıkları olması gerekiyor, elinize alır almaz erimeye başlaması da önemli bir ayrıntı. Sürekli alışveriş yaptığınız güvenilir aktarlardan ya da hipermarketlerden farklı markaları temin edebilirsiniz. 


Benim kullanım alanlarım bu şekilde. Netten yaptığım araştırmalarda daha fazla kullanım alanları var. Bazıları şu şekilde;


* Sanırım en önemli faydası anne sütünü artırıcı etkisi. Zayıflama ve emziren annelerin sütünü arttırmada mucizevi etkiye sahip.

* Doğal nemlendirici olarak nitelendirilir. Tüm vücuda ve yüze uygulanır. Kolajen miktarını arttırma özelliği ile kırışıklık oluşumunu engelleyebilirsiniz.

* Gıda takviyesi olarak kullanılır. Hindistan cevizi yağı orta zincirli yağ asitleri (MCFA)'ni içerir. Trans yağlara oranla oldukça sağlıklı ve metabolizmayı hızlandırıcı etkiye sahip bir yağ asididir. Kilo verimini hızlandırır. Zayıflamak için  günde 2 yemek kaşığı tüketilmesi yeterlidir.

* Antibakteriyel özelliğe sahiptir, mantar oluşumunu engeller. Çok az karbonat ile karıştırıp dişlerinizi ayda 1 fırçalayabilirsiniz. (diş hekiminize danışmak şartıyla)

*  Hindistan cevizi yağı içerdiği sağlıklı yağlar sayesinde anne sütünün artmasına yardımcı olur. 

* Doğal deodorant olarak da nitelendirilir. İçeriğindeki laurik asitler kötü kokuların oluşumunu engeller.   

* Vücuttaki ölü derileri soyma işlemi içinde kullanılan bu yağ ile pürüzsüz, yumuşacık ve miss kokulu cilde sahip olabilirsiniz. Uygulanacak alanının genişliğine göre yeteri kadar toz şekeri ile karıştırılan yağ ile tüm vücudunuza peeling yapıp ılık suyla durulayın.




Kavanozun dibini görmemden de anlaşılacağı üzere, kendisini severek ve sık sık kullanıyorum. Gönül rahatlığı ile tavsiyemdir, edinin kullanın pişman olmazsınız. 


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder