16 Mart 2015 Pazartesi

TASSYA SHIRATAKI NOODLE DENEYİMİM (DUKAN MACERAMDAN KESİT)

Dukan diyeti maceramda yaptığım araştırmalarda kendisiyle tanıştığım, henüz birbirimize alışma evresinde olduğumuz noodle; benim için sık muhabbet ayrılık getirir cinsinden. Ayda 1 kez falan (haddinden fazla makarna krizim tutarsa) yemem gereken bir şey olduğuna karar verdim, 2. paketi yedikten sonra :)  

Her iki paketi de haşlama olarak tükettim, bir kez de tavada sebze tavuk vs. ile sote şeklinde deneyip, kendisiyle yoluma devam edip etmeyeceğime ondan sonra karar vermeyi düşünüyorum. 

Benim tecrübemden bahsetmeden, incelediğim kaynakları derlediğim kadarıyla  ürünü tanımak gerekirse; 

Öncelikle Konja bitkisi nedir? Kökeni neresidir?

Konja; Amorphophallus familyasında yer almaktadır. Kore, Japonya ve Çin'de yetişir. Un ve jöle yapımında kullanılır. Kökü kurutulmuş Konja Glucomannan sakızı içerir. Glucomannan'ın obezite ve diyabet tedavisinde etkisi olduğu bilinmektedir. 




Konja bitkisi kökü patatese benzeyen yapıdadır, 25-30 cm. çapa kadar büyüyebilmektedir. Kökü kurutulunca %50-%60 oranında Glucomannan lifi elde edilmektedir. Söz konusu lifler ağırlığının 200 katına kadar su tutma özelliğinde olduğundan en büyük diyet yardımcısı olarak kullanılmaktadır. 



Gelelim benim  GURMENET ve Shirataki Noodle macerama ;)

Öncelikle ülkemizde ürünün yaygın olarak satışı maalesef yok. Makarna krizlerimi yenmek için Noodle, pilav krizlerim için ve çorbalarda kullanmak üzere pirincini satın almak isteyince; pirincinin ülkemize yasal prosedürler gereği hiç giremediğini öğrendim. Bu sorunlar çözülüp pirincini de alabilene kadar noodle ile idare etmek istedim. Ülkemizin ilk gurme marketi GURMENET  ten temini mümkün şu anda. Çoğu Dukan diyeti ürünlerinin yanı sıra oldukça fazla çeşitte üst düzeyde gurme lezzetlere de ulaşmak mümkün. Şu an olmasa da diyet bitince diğer seçenekleri de değerlendireceğim siteden. Sitenin ilgi alakası, problem çözme hızı tatmin edici. Siparişinizde bozulacak dondurulmuş gıda vs. ürün varsa hafta sonuna denk gelen siparişlerin kargolama işini sizinle irtibatta olarak pazartesi gününe öteliyorlar. Ama benim siparişimde ihtiyacım olmadığı için almadım fakat siparişinizde dondurulmuş-bozulma riski olan vs. aldığınızda siparişinize ücreti karşılığı kuru buz (kargo gönderimi için) eklemeniz zorunlu. Bu durum açıkçası pek hoşuma gitmedi. Kuru gıdalar dışında ürün alır mıyım? Sanmıyorum...  



400 gramlık olarak satışa sunulan ürün resimlerde çok yansıtamamış olsam da sulu olarak ambalajlı. 




İlk iş olarak paketi açar açmaz hafif bir balık kokusu benzeri koku yayılıyor etrafa, ben çok rahatsız olmadım ama sevmeyeni çokmuş bu kokunun. Akan su altında bol bol duruladıktan sonra, normal makarna haşlar gibi haşladım. Ben tuz kullanmadım haşlarken ama tuzsuz olarak çekilir çile değil yerken üzerine mecburen serptim azcık. Ne kadar haşlarsam haşlayım ne uzuyor ne kısalıyor ne de çoğalıyor, bildiğiniz plastik gibi bişey :) Bir sonraki deneyimimde pişirmeden önce mutfak makası ile boyunu kısaltmayı düşünüyorum, bu haliyle çiğne çiğne yutulmuyor :))




Haşlandıktan sonra tabağa alınca (saf proetin günüm olduğu için) üzerine bol sarımsaklı yoğurt ve sade kavrulmuş kıyma ekledim. Sebze+protein günümde de tavuk ve çeşitli sebzelerle sote olarak deneyeceğim, O haliyle de ortaya işe yarar bişey çıkarsa paylaşmaya çalışırım :) 


Kendisine alışmam için elimde henüz açılmamış 3 paketim daha var, sanırım yeterli deneme-yanılma yaparım bu süreçte.






Hiç yorum yok :

Yorum Gönder